Rowenta RH2039 X-Force Flex 9.60 RH2039 Steelstofzuiger

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Rowenta RH2039 X-Force Flex 9.60 RH2039 Steelstofzuiger op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

MevrdeGraaf 16-03-2023

Super fijne steelstofzuiger

Aanvankelijk was ik erg sceptisch over de zuigkracht en batterijduur van een steelstofzuiger. Maar na een aantal weken gebruik ben ik echt overtuigd van de toegevoegde waarde van de Rowenta 9.60. Ik kan mijn hele huis stofzuigen en hang hem daarna aan de lader met de bijgeleverde houder naast een stopcontact en hij is weer klaar voor een volgende keer. Wij hebben een trap in de woonkamer en daar is de stofzuiger ideaal voor. De stang is er zo af en de verschillende hulpstukken maken het zuigen van de houten trap met trapmatjes zo veel gemakkelijker dan met een gewone stofzuiger met stekker. Ik vind het een toegevoegde waarde hebben dat de stofzuiger schakelt zodra hij detecteert dat je op een kleed (of vloerbedekking) zuigt. Mijn kleed is vaker schoon en lijkt zelfs schoner dan toen ik het zoog met de oude stofzuiger. Het licht helpt hier ook bij en is fijn als je nog even ’s avonds wil stofzuigen. Dit is echter een licht model, die fijn in de hand ligt en je drukt hem gewoon aan tot je klaar bent met zuigen. Ooit een steelstofzuiger gebruikt van een kennis waarbij je de knop moest inhouden. Dat is hier gelukkig niet zo. Het reservoir lijkt klein, maar is zo geleegd. Erg fijn met een kleuter in huis, want ik kan makkelijk even kijken of ik toch niet per ongeluk een Lego blokje heb opgezogen. Ik mis vooralsnog vooral de ergernis van een stofzuiger achter me aan trekken. En qua zuigkracht doet de Rowenta 9.60 dus echt niet onder voor mijn oude stofzuiger met snoer.

Pluspunten

• Licht, wendbaar.
  • Krachtig. Schakelt in zuigkracht nav oppervlakte
  • Door het licht zie je goed waar er nog stof ligt
  • mooi design

Minpunten

• 2 keer stofzuigen op volle batterij lukt net niet

Dewi1234567 16-03-2023

Super handig voor de snelle alledaagse schoonmaak!

Tot nu toe ben ik erg tevreden over de steelstofzuiger. Hij is makkelijk in elkaar te zetten en fijn dat er een extra filter bij zit. Ik vind de gebruiksaanwijzing wel erg summier, er staan enkel wat afbeeldingen in met korte titels waar je het mee moet doen. Ik had het wel prettig gevonden om wat uitgebreidere informatie over het gebruik te kunnen lezen (in het Nederlands). Opladen gaat gemakkelijk en spreekt voor zich. Hij zuigt goed, ook in de normale stand (op parket). Op het tapijt gebruik ik de super stand, maar ik vind het wel vervelend dat ik hiervoor het knopje de hele tijd bij gebruik ingedrukt moet houden. Liever had dit bijvoorbeeld een schuifknop geweest. Ook vind ik het reservoir om te kunnen legen moeilijk open gaan, het duurde echt even, met hulp van mijn partner, voordat ik hem openkreeg. Ik las in de gebruiksaanwijzing dat de accu van de stofzuiger niet heel lang mee gaat, maar voor hoe ik hem gebruik (soms meerdere keren per dag even een korte stofzuig sessie, bijvoorbeeld om alle kruimels na het ontbijt met de kinderen op te zuigen), heb ik hier geen last van en voldoet het prima aan mijn wensen. Ik vind het ook prettig dat de stofzuiger de optie heeft om hem te buigen, waardoor ik gemakkelijk ook onder de bank kan komen. Onder mijn tv meubel lukt helaas dan weer net niet, wat ik wel jammer vind, omdat de stofzuiger kop daar te dik voor is en er niet onder past. Ook is deze optie erg handig voor onder het grote tweepersoonsbed!

Pluspunten

• Snel
  • Wendbaar

Minpunten

• Snel leeg
  • Geluid

PatriciaB1975 14-03-2023

Flexibele krachtpatser

Ik wilde een steelstofzuiger om makkelijker dagelijks de benedenverdieping te stofzuigen. Deze stofzuiger trok mijn aandacht door het flex gedeelte.
We hebben deze nu twee weken en we hebben 'm uitgebreid getest.
Het pakket bevat een extra filter, dat is fijn.
De stofzuiger ligt goed in de hand en is niet te zwaar.
De stofzuiger zuigt krachtiger dan ik had verwacht. Heel handig vind ik dat de zuigkracht automatisch wordt aangepast op het oppervlak (bij de 'auto' stand). Op tapijt is zuigt de stofzuiger harder. Heb je net even wat meer power nodig dan kun je de boost knop gebruiken. Het enige minpuntje daarvan vind ik dat de boost-knop niet blijft hangen. Je moet 'm constant ingedrukt houden tijden gebruik.
Het stofreservoir is niet heel groot, maar voldoen om het hele huis te stofzuigen. Het legen gaat makkelijk, alhoewel ik het fijn had gevonden als het filter vast zat. Nu valt deze regelmatig in de prullenbak wanneer ik het reservoir leeg gooi.
Het flex gedeelte vind ik handig, zo kan ik makkelijk onder de tafels en bedden stofzuiger, zonder te bukken. Het is ook gemakkelijk, met een druk op de knop en het handvat , om in gebruik te nemen. Weer vastklikken is ook simpel; gewoon de stang weer rechtop zetten de de beide delen klikken weer aan elkaar.
Ook een groot pluspunt, de stang ik op twee punten los te koppelen. Er blijft dan een borsteltje achter op de stang. Dus geen gedoe met losse opzetstukken. Zo kun je makkelijk in de hoeken stofzuigen. De stofzuiger is ook als kruimeldief te gebruiken. Door het handzame formaat kun je 'm ook gebruiken om de trap en bijvoorbeeld de auto te stofzuigen.
Het lampje in de voet is heel handig. Ik vond het eerst onzin, maar het helpt wel om goed te zien waar je nog moet zuigen

De accu gaat relatief lang mee. Ik kan het hele huis grondig stofzuigen op 1 acculading in de 'auto' stand. Met de 'eco' stand kun je langer met een lading. Ik vind echter de 'auto' stand handiger. Het opladen kan met de accu aan de stofzuiger, maar ook met een losgekoppelde accu. Het opladen duurt niet zo lang, weet niet precies hoe lang eigenlijk.
De stofzuiger heeft een display, waarop je precies kunt zien hoeveel lading de accu nog heeft. Dit display geeft ook aan welke stand er gebruikt wordt.

Pluspunten

• Flexibel
  • Sterke zuigkracht
  • Accuduur
  • Licht

Minpunten

• Wat klein reservoir

ApexChan 10-03-2023

Fijne stofzuiger

Het is super handig om even snel wat te kunnen opzuigen. Deze stofzuiger pak je er toch even sneller bij dan de stofzuiger met snoer. De Rowenta snoerloze stofzuiger is erg licht en daardoor is hij erg makkelijk in gebruik, zeker als je boven even snel wilt stofzuigen en geen zin heb om de zwaardere stofzuiger met snoer naar boven te slepen. Door de verschillende opzetstukjes is hij overal goed toepasbaar voor, klein nadeel is dat deze opzetstukje los zijn en niet in de stofzuiger opgeborgen kunnen worden. De Rowenta kan je wel makkelijk aan de muur bevestigen en daarbij gelijk in de oplader klikken zodat deze altijd opgeladen is. Enige nadeel is de zuigkracht van de stofzuiger vergelijken met mijn oude stofzuiger, hij heeft wel een powerfunctie maar deze is soms ook echt nodig om te zorgen dat het stof niet terug uit de stofzuiger valt zodra je deze uit zet. Over het algemeen erg tevreden over de stofzuiger.

Pluspunten

• Licht in gewicht
  • Buigbare steel

Minpunten

• Soms power te kort
  • Opzetstukken zijn los

E. 08-03-2023

Stofzuigen wordt een feestje!

Nu sinds 2 weken deze steelstofzuiger in huis. Het uitpakken was al een feestje! De stofzuiger was keurig verpakt in een hele handzame doos. De gebruiksaanwijzing is eigenlijk overbodig! Gelijk aan de slag! Dat gaat perfect! De stofzuiger glijdt moeiteloos over de vloer. Op het scherm is heel handig te zien of het laden al weer nodig is. Het hele huis kan worden gezogen zonder tussentijds laden, ideaal! Gelukkig niet veel losse onderdelen met kans op kwijt raken. De knik in de steel is met 1 druk op de knop te gebruiken. Handig voor onder de bedden of de bank. Prijs / kwaliteit zeker een aanrader!

Pluspunten

• Hip model

Minpunten

• Relatief kleine stofopslag

A**********@l****** 06-03-2023

Handige steelstofzuiger

Wat een fijne steelstofzuiger. Licht, makkelijk te bedienen. Zuigt goed. Kan overal makkelijk bij. Ook te gebruiken als handstofzuiger.
Ik ben er erg tevreden over.

Pluspunten

• Licht gewicht
  • Wendbaar
  • Goede zuigkracht
  • Ook als handstofzuiger te gebruiken
  • Geen snoer

Natep 03-03-2023

Een Rowent-ja!

De stofzuiger is voor mij echt een blijvertje geworden. Ik heb zelf ook een Numatic stofzuiger die fijn en krachtig is maar ik en mijn vrouw pakken toch veel sneller de rowenta erbij. Het is zeer licht, en zo handig in gebruik. Je kunt overal bij en het led lampje laat precies zien waar het vuil zit ongeacht hoe licht de kamer is. Waarom heeft elke stofzuiger geen lampje?

De zuigkracht is redelijk sterk. Niet sterk genoeg dat het vuil via de zijkanten van de zuigkap wordt opgenomen maar absoluut sterk genoeg. Ik gebruik het op pvc pakket en hoogpolig tapijt.
Het doet z’n werk uitstekend!
Deze stofzuiger is absoluut een aanrader!

Pluspunten

• Ergonomie
  • Led verlichting
  • Zuigkracht
  • Flexibiliteit

Minpunten

• Hoge prijs
  • Accu word minder krachtig met de tijd.

Lindag 03-03-2023

Handig in gebruik

Een stofzuiger die makkelijk in gebruik is. Helaas vind ik de eco zuigkracht tegenvallen. Met de powerknop heb je wel extra zuigkracht. Pluspunt is dat je hem makkelijk verplaatst aangezien je geen rekening hoeft te houden met een snoer.

Pluspunten

• Geen snoer

Minpunten

• Zuigkracht

Rikkel 03-03-2023

Zeer effectief!

Deze stofzuiger doet exact wat hij beloofd. Ik was eerste instantie wat sceptisch over de Flex functie. Ik dacht 'Wanneer gebruik je deze nou echt?'. Nu ik beschik over deze functie gebruik ik hem elke stofzuig sessie.

Het is kinderlijk eenvoudig om even onder een kastje, stoel of bank te stofzuigen. Zo eenvoudig dat je dit elke stofzuigbeurt even meenement.

Ook de reiniging van de borstel en de opvangbak werkt goed. Ik ben zeer te spreken over deze stofzuiger!

Pluspunten

• Flexfunctie
  • onderhoud

Peer 03-03-2023

Handig om er bij te hebben

Het in elkaar zetten van de stofzuiger ging vanzelf en zonder beschrijving wel jammer dat de accu leeg was! Meteen bij de eerste keer stofzuigen stond ik versteld van zijn werking. Met een normale stofzuiger kreeg ik mijn kleed niet stofvrij, de stof kwam weer van de borstel af. Ook ging de borstel automatisch sneller draaien bij het opkomen van het kleed. Ook onder het bed stofzuigen ging, door het verstellen van de steel, vanzelf. Het ledigen van de opvangbak was ook een makkie. Ben dik tevreden over zijn resultaten en zal de "normale" stofzuiger niet meer gebruiken! Een geweldige steelstofzuiger! Met een drukbeweging met je vinger beschik je over een "kruimeldief" Die met dezelfde kracht je banken en stoelen, b.v. makkelijk kan stofzuigen.

halleman 03-03-2023

Flexibele en simpele steelstofzuiger

De Rowenta RH2039 is een zeer praktische en flexibele steelstofzuiger. Hij is gemakkelijk in gebruik door zijn intuïtieve manier van bediening. De 'turbo' knop werkt ook zeer prettig. De bekende 'flex' stang van Rowenta is zeer handig voor onder je bed of bank te stofzuigen. De batterij duur is vooral bij gebruik van de turbo stand iets wat tegenvallend. Het verwisselende van de verschillende opzetstukken is gemakkelijk maar wel een beetje stroef. Al met al een fijne en krachtige stofzuiger.

Pluspunten

• Flexibel
  • Gebruikersgemak
  • Baterrijduur

Minpunten

• Bouwkwaliteit
  • Afwerking